poniedziałek, 29 października 2012

Włoskie , migdałowe ciasteczka


Podając przepis na szarlotkę prosiłam Was abyście nie wyrzucali białek , które zostały
tylko je zamrozili , bo podam przepis na ciasteczka zrobione na białkach . Trochę , to
trwało ale obiecuję , że ciasteczka są  warte tego czekania . Znam też inne przepisy
np. keks na białkach lub słynna Pawlova ale , to może innym razem .

3 białka
300 g cukru pudru ( ja dałam 250 g a i tak były bardzo słodkie )
300 g zmielonych migdałów tzw. mąka migdałowa
mała szczypta soli
1 łyżka miodu lub golden syrupu
Nadzienie : twarda marmolada lub płatki migdałowe

Białka ubić ze szczyptą soli , dodać resztę składników  tak aby uzyskać gęstą i plastyczną
masę . Schłodzić w lodówce ok. 30 minut . Następnie formować nie duże kulki i układać
w odstępach na papierze do pieczenia . Lekko spłaszczyć i końcem drewnianej łyżki zrobić
wgłębienie w każdym ciastku . Każde wgłębienie wypełnić dowolnym nadzieniem .
Piec w 180 stopniach ok. 15 minut . Ja niestety piekłam trochę dłużej , gdyż moje ciasteczka
były trochę grubsze .

Smacznego !.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz