sobota, 27 października 2012

Drożdżowo - maślane rogaliki


Zrobiłam dzisiaj rogaliki na cieście drożdżowo - maślanym , które nadziewałam dżemem
z czarnej porzeczki lub kostkami czekolady . Przepis ten znalazłam na stronie Smaczna
pyza , jednak tam nadzieniem była masa makowa . Rogaliki są rewelacyjne , następnym
razem zrobię je z kawałkami jabłka .Jedna rada , moje ciasto było dość mokre i kleiło
się do rąk więc musiałam dodać troszkę więcej mąki .

600 g mąki pszennej
60 g drożdży świeżych ( ja dałam 2 kostki po 40 g )
6 łyżek cukru
250 g zimnego masła
szczypta soli
120 ml śmietanki gęstej np. 30 %
180 ml gęstego jogurtu naturalnego
1 jajko
dżem , czekolada , nadzienie makowe lub kawałki owoców np. jabłka

Drożdże rozkruszyć i rozetrzeć z cukrem i śmietaną , odstawić . Zimne masło posiekać z
mąką i solą , dodać jajko, jogurt oraz drożdże , całość szybko zagnieść . Ciasto podzielić
np.na cztery części , każdą część rozwałkować w kształcie koła . Koło podzielić na osiem
trójkątów , przy szerszym boku nałożyć nadzienie i zawinąć w rogalik . Gotowe rogaliki
ułożyć na blasze wyłożonej papierem do pieczenia i od razu piec w 180 stopniach około
25 minut do zarumienienia . Polukrować lub oprószyć cukrem pudrem .

Smacznego !

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz