poniedziałek, 15 października 2012

Strucle


Dawno nie piekłam strucli , ale pojawiają się już powoli w sklepach oferty świąteczne ,
więc pojawił się także mak . A ja bardzo lubię ciasta z makiem , no i oczywiście zaraz
upiekłam . Wiele rodzajów strucli piekłam ale najsmaczniejsza jest właśnie ta na cieście
krucho - drożdżowym . Jest po prostu pyszna !

Ciasto :
40 dkg mąki pszennej
15 dkg zimnego masła
1 opakowanie drożdży instant
3 łyżki kwaśnej śmietany
skórka z połowy cytryny
2 - 3 łyżki cukru pudru
2 jajka
2 żółtka
szczypta soli

Rozmieszać drożdże w śmietanie i odstawić . Posiekać nożem masło z mąką , dodać
drożdże oraz resztę składników , zagnieść ręką . Ciasto powinno być gładkie i lśniące ,
dzielimy na dwie części i rozwałkowujemy jak najcieniej . Nakładamy nadzienie ,
zawijamy i zostawiamy nasze strucle na godzinę do wyrośnięcia . Wyrośnięte strucle
smarujemy rozmąconym jajkiem z łyżką mleka i wstawiamy do nagrzanego piekarnika
170 - 180 stopni na około 40 - 50 minut . Jeszcze ciepłe lukrujemy i posypujemy
posiekanymi orzechami .

Nadzienie z makiem :
0, 5 kg zmielonego maku
5 żółtek
1/2 kostki stopionego masła
1 szklanka cukru
2 łyżki miodu
bakalie
olejek migdałowy
skórka pomarańczy lub cytryny
4 białka ubite na pianę ze szczyptą soli

Mak zagotować z mlekiem i pozostawić do wystygnięcia . Następnie dodać pozostałe
składniki i dobrze wymieszać . Na sam koniec dodać ubitą pianę z białek i delikatnie
wymieszać .

Ja upiekłam także struclę orzechową , której nadzienie przygotowuje się w podobny
sposób . Oba nadzienia przygotowałam nieco wcześniej , tak aby od razu smarować
rozwałkowane ciasta .

Smacznego !

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz